[#projektCUG] Transport po Savinjski železnici

Nekdaj so za vsako progo posebej nabavljali vozni park. Vozni park Savinjske železnice je imel deset osebnih, tri poštne ter 157 tovornih vagonov po 12 ton in štiri 33-tonske lokomotive.

 

Zgodovina Savinjske proge je skladno povezana z zgodovino celjske cinkarne, ki je bila ustanovljena leta 1873 kot prva celjska veleindustrija. Cinkarna je bila glavni porabnik velenjskega lignita.

 

Poleg premoga je železnica prevažala predvsem tudi usnje iz Vošnjakove tovarne v Šoštanju, proizvode Tovarne barv in Apnenice v Šmartnem ob Paki, les, živež in druge potrebščine.

 

Potniki so se lahko peljali v prvem, drugem ali tretjem razredu, najcenejši je bil tretji in zato tudi najbolj zaseden. Potniške in službene vozove so razsvetljevali z oljnimi svetilkami in ogrevali s paro.

 

Po železniških tirih pa je potovala tudi pošta. Tokrat prilagamo staro dopisnico, ki jo je leta 1900 napisal Matevž Sattler iz Novega Kloštra (pri Polzeli), naslovljeno na Ignacija Zavolovška iz Okonine. Na vlak je prispela v četrtek, 16. 8. 1900, predvidoma na Polzeli, in je potovala le do naslednje postaje – Šmartnega ob Paki (takrat Rečice), od koder se je preusmerila do naslovnika v Okonini. Zanimiv je ambulančni žig (žig na vlaku) na relaciji CILLI–VÖLLAN (Celje–Velenje) št. 315.

 

 

 

Na dopisnici piše:

Dragi Gospod! Kakor vam je znano, da sma se zmenila za prešne kamne. Naznanim vam da so že pripravljeni. In da smete priti po nje kadar hočete, pa naj rajši imam če pridete v soboto. To je 18/8. Poprej ne, in pa tedaj pa le prite. Ker potem bojo napot. Pridite do tiste krčme kakor sma se zmenila pri Novem Kloštru. Pozdravlja vas Matevž Sattler, 14/8.

 

 

Vir fotografije: http://fd-zalec.org/zgodovina-poste-zalec

Koledar dogodkov

Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Martinov svet logoti brez